Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Elefant i sängen

Av Pipe Line - 18 augusti 2009 09:28

Sedan i natt sover Elefant i vår säng. Det ska han göra ett tag. För att få våra dofter. Alternativt odörer. Sedan ska han flyga i förväg till Taiwan. Elefant-i-sängen-projektet sker på Darlingens initiativ. Jag känner mig lite fånig men är hyfsat medgörlig ändå. Fast... jag tycker nog att jag hellre vi förknippas med min dagslukt än min nattlukt. Jag luktar helt enkelt godare i dagsljus. 


Ännivejj fick Elefant först en sagostund. Jag och Bonusen växelläste högt ur "Väktarens lärling" i vår säng. Sedan fick Elefant ligga mellan mig och Darlingen i dubbelsängen. Darlingen tog sitt uppdrag på största allvar och gnussade in Elefant i armhålan. Jag tror emellertid att Darlingen gradvis måste vänja sig vid den nya sängkamraten. Det tog nämligen inte mer än en kort stund innan Elefant kom farande på mig - Darlingen hade kastat undan honom i sömnen. Jag blev lätt harmsen över att ha fått en gosedjurssmocka precis vid insomningen men svepte in den stackaren under täcket och tryckte honom till bröstet. Sedan minns jag inte mer.


I morse hittade Darlingen åter tillbaka till sitt uppdrag och fiskade in Elefant. Tryckte ihop hans pösiga lilla kropp under armen så att ben och armar (eller ben igen) stod rätt ut och snabeln knölades ihop. Jag började dagen med ett skratt eftersom det ser ohyggligt roligt ut när en vuxen man - på fullaste allvar - gosar med en mjukiselefant. Man blir dessutom en smula bedårad.

   

 
 
Ingen bild

Hanya

18 augusti 2009 11:31

Vi hoppas också kunna skicka ner ett gosedjur till Indien när vi väl får bb. Hoppas bara det är möjligt!

 
Ingen bild

Sofie

18 augusti 2009 14:28

Fniss!!!
By the way: Jag hoppas av hela mitt hjärta att du kommer fortsätta skriva, för annars kommer jag att sakna din blogg väldigt mycket! För det är väl för min skull du skriver...?!? :)

 
Rwandamamman

Rwandamamman

20 augusti 2009 09:45

Jag är övertygad om att Knodden kommer att tycka bättre om din/er nattlukt än dagdito. Mina ungar älskar fortfarande (i tonåren) att ha på sig en tröja eller ett nattlinne som jag sovit i när de själva ska lägga sig...

http://rwanda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards