Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Tidiga morgontankar

Av Pipe Line - 16 augusti 2009 07:12

Jag vaknade tidigt. Så tidigt som jag inbillar mig att jag alltid måste vakna i framtiden. Jag kan inte riktigt begripa att det finns en liten Knodd i Taiwan som är vår!


mamman - du undrade om det var vi eller Berits spekulationer om att det dröjer 6-8 månader innan vi får hämta. Det är våra egna beräkningar baserade på fakta från Taiwanlistan och BFA. Det tar väldigt lång tid mellan barnbesked och resebesked när man adopterar från Taiwan. Det är därför vi inte räknar med att få åka till Taiwan förrän till våren. Det kommer att bli en dryg väntan. Jag kommer förmodligen hinna tröttna många gånger om. Misströsta. Tappa tålamodet.


Vi fick en liten plutt. Mycket yngre än vi räknade med. I Taiwan finns det tre köer som man kan stå i när man önskar adoptera. Vi har köat för att få adoptera ett barn som är 2-5 år. Knodden är så ung man bara kan bli för den kön. Vi får börja tänka på saker på lite annorlunda sätt. Grind i trappa? Annan säng? Ingen cykel ännu. Nattblöjor? Välling?


Vad jag än gör har jag Knodden på näthinnan. Och så kommer det vara resten av mitt liv. Jordens sötaste lille Knodd. Vår Knodd. 


Herregud!


JAG HAR BLIVIT MAMMA! 

 
 
Ingen bild

M!

16 augusti 2009 09:50

Ja herregud, du har blivit mamma! Det är fantastiskt och livet blir aldrig mer sig likt!

 
Ingen bild

Isis på FL

16 augusti 2009 11:08

GRATTIS till ett mirakel! Livets mirakel! :-D
Varma Kramar/ Caroline

 
Ingen bild

Maria (i Malmö)

16 augusti 2009 11:24

Stort grattis, det var verkligen roliga nyheter! Vad fort det gick från att ni skickade era papper!

 
Cecilia

Cecilia

16 augusti 2009 18:40

Underbara nyheter! Jag gick in för att kolla hur Bonusens tågresa hade gått och hamnade i en helt otippad jubelblogg (från lite vardagsspänning till ett av ert livs viktigaste ögonblick). Detta välkomnande måste nästan smälla högre än morotsdatorn ;-)
Så fantastiskt! Tänk att ni fick beskedet just på er lille gosses 2-årsdag! Är så innerligt glad för er skull.
GRATTISKRAM!

http://www.ekhemmanet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards