Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

På väg mot slutet

Av Pipe Line - 8 augusti 2009 10:31

Vi går in på semesterupploppet. Vi har börjat bli lite irriterade och nostalgiska över att sommarledigheten är över. För att inte bli alltför deppiga åkte vi på liten utflykt till Qvesarum i akt och mening att titta på en grind. 4.000 kr för en obehandlad grind med stolpar och beslag. Tror att det är hyfsat billigt men jag tycker ändå att det är dyrt. Men vi har faktiskt inte förmågan att snickra ihop en stadig grind på egen hand....


På vägen hem stannade vi till i en trädgårdsaffär för att titta på rosenbågar och små, nätta träd. Rosenbågarna var inte i vår smak - för snirkliga, för volumiösa eller för rangliga. Det kommer att bli en utmaning att hitta passande bågar... Det positiva med dagens trädgårdsaffärsbesök var att mina trädgårdstankar börjar klarna. Vi har nu bestämt att det blir ett silverpäronträd och ett plommonträd (Victoria). Jag ska flytta alla Kirgislökarna så att de hamnar framför häcken. Där ska också lavendel sättas. Kullersten ska läggas vid vattenutkastaren och på sidan mot carporten. Kanske ska kullerstensområdet även sträcka sig en bit in i trädgården eftersom vi köpte så fruktansvärt mycket kullersten som vi nu måste hitta avsättning för...


Resten av eftermiddagen tillbringades i fatboy:en eller på fällstolarna. Under en timmes tid pratade vi inte med varandra eftersom vi blev ovänner om huruvida vi skulle köpa en solsäng på Plantagen eller inte. Jag ville, Darlingen ville inte. När vi återigen blivit vänner (utan att ha köpt solsängen) förlöpte eftermiddagen i stilla lunk. Vi blev helt enkelt ganska loja och initiativlösa. Det var också anledningen till att vi valde att äta middag på en lokal krog istället för att laga till pasta med skinksås. En räklåda, spättafilé och två öl senare lunkade vi hemåt i sommarkvällen. En ingivelse fick oss att konfiskera staketet (som ligger på andra sidan staketet från vårt uthus) som ungarna använder för att klättra upp på vårt plank. Vi såg nog ganska roliga ut när vi kom vandrande en bit staket.... Egentligen bär det mig emot att vi ska ha besvär med att destruera ett gammalt staket men eftersom vi får lida om det inte blir gjort så är det väl lika bra att bita i det sura äpplet. Kan väl säga såhär - mina nya kompisar Amelie och Linus - är inte så mycket kompisar längre. De har väldigt gälla röster och får mig att fly in i huset när jag hör dem rumstrera om för att häva sig upp på vårt plank för att få sig en pratstund. Om jag inte flyr in i huset pratar de i det oändliga om ingenting. Om jag flyr in i huset hänger de på planket och SKRIKER mitt namn i 10 minuter. Ibland vinner de, ibland vinner jag. Oavsett vilket är det fruktansvärt irriterande. Och det står på listan över saker som mitt barn aldrig ska få göra mot andra människor. 


Sedan blev jag trött och Darlingen drack whisky. Jag minns inte ens när han la sig. Så illa tog ölen.

 
 
Ingen bild

Rwandamamman

9 augusti 2009 10:00

Spaljé:

Du kan åka till Helsingborg idag och bjuda på en snygg spaljé i smide!
http://www.helsingborgsauktionsverk.se/Auktion/index.html
objekt nr 4

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards