Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Väntans tider och vila

Av Pipe Line - 22 maj 2009 09:57

Vi är ett enda litet papper ifrån att kunna skicka våra handlingar till BFA. Idag har jag semester och vaktar brevlådan.


En annan sak jag gör är att vila. Jag är så infernaliskt trött. Ibland har jag hjärtklappning. Ont i huvudet, magen, ryggen och lite överallt. Darlingen säger att jag visar uppenbara symptom på utmattning och begynnande utbrändhet. Han har mer eller mindre beordrat mig att ta ut all komp jag jobbat ihop när projektet är över. Det blir två veckor utöver de 4 veckorna jag har i semester. 


En sak är väldigt säker. Det kommer inte bli tal om att upprepa denna gärningen en enda gång till. Jag vet att man har funderat på att låta mig åka runt igen och prata för en annan  (och större grupp) människor. Jag kommer vägra. Jag kan inte. Det är fullkomligt omöjligt. Jag orkar bara inte. Jag måste trappa ner. Återgå till normal arbetsvecka. Komma ner på jorden. Vila. Få tillbaka energin.


Dessutom står jag inte ut med tanken att tvingas till Småland igen.


En annan dag kanske jag känner mig mer vänligt sinnad mot smålänningar igen. Men inte idag.

 
 
mamman

mamman

22 maj 2009 16:56

Det gör mig ont att läsa att du inte mår bra och jag är glad för att Darlingen har beordrat dig att ta ut all komp du har jobbat in.

Du måste må bra den dagen ni får hem en liten, det är inte bra att börja längst nere från botten.

Småläningarna får vara, du får fokusera på Skåningarna i stället.

Kram mamman

http://www.babyonskan.wordpress.com

 
Kenyamamma C

Kenyamamma C

24 maj 2009 09:31

Instämmer med första mamman! Vet alltför väl hur jobbig kombination det är att jobba för mycket och ibland med sånt man inte vill - och samtidigt längta sig tokig efter BARNET!
Var rädd om dig (och din kloka darling). Försök stå fast vid ditt beslut att vägra det du inmte orkar med.
Kram!

http://kenya.ekhemmanet.se

 
mamma g

mamma g

25 maj 2009 09:10

Håller bara med föregående kommentarer. Vill bara säga att du måste spara den energi du har och försöka ladda upp ny. Var rädd om dig !
Kram

http://familjeng4.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards