Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Pipe Line - 16 maj 2009 10:59

... är vår adoptionsakt klar för att sändas till BFA. I torsdags hämtade jag vårt Particulars of property och gladdes åt att vi bjöds på kostnaden. I fredags kopierade Darlingen allt och lämnade in hos Familjerätten. Nu ska vår utredare bara intyga att vår ekonomi tillåter att vi tar emot ett barn.


Hoppas att utredaren är snabbare på att skriva det intyget än hon varit på att svara på mail och ringa tillbaka....


Vi har snart samlat papper i 2 månader. Jag trodde aldrig att det skulle ta så lång tid eftersom vi var förberedda med fotoboken och det personliga brevet. Man inser hur beroende man är av myndigheters snabbhet när man ska adoptera.


Jag är så otroligt glad att vi bestämde oss för Taiwan. Etiopien har stoppat adoptionsprocesserna av s k hittebarn vilket gör att det är eländigt att köa för att adoptera därifrån.


Av Pipe Line - 16 maj 2009 10:30

Var hos Geijrarna för att bevista schlager-EM. Jag hade ingen ofantlig lust. Ville mest vara hemma. Och när jag spillde tomatbaserad chili-sås på min vita Odd Molly blus härskande jag till inombords. Det stödde liksom min tes att jag borde fått vara hemma.


Hur som helst blev kvällen precis som jag trott. Ingen hörde några hela bidrag. Det var mest prat och skratt, tvååringar som busade, popcorn som skjutsades fram och tillbaka, godis likaså. Det märks att vi inte ses så ofta - samtalsämnena flöt inte lika bra som förr. Alla har varit igenom en ganska svår och tuff vår. En har lämnat sitt chefsjobb på eget initiativ, en har startat eget och dragit på sig konflikter, en har för förlorat sin mor, en annan har en mycket sjuk mor. Och en jobbar på tok för mycket (jag). Så vi var ganska urlakade och oinspirerade även om det var trevligt att ses.


I augusti ska vi gå på bröllop. Möhippa planerades. Ganska vårdslöst enligt mitt förmenande. Men samtidigt har jag inte ork eller tid att engagera mig. Jag vågar inte ta på mig mer saker att göra för jag är rädd att inte ro det i land. Förslagen känns inte 100 %-iga. Det går lite hastigt. Ingen har egentligen tid att fixa något. Ingen har tid att träffas för att planera. Vi lyckades hitta en dag för möhippa men det var i princip den enda dagen alla kunde. Det är inte idealt för mig eftersom vi ska på en stor 40-års fest dagen innan och bo över natten.  






Ovido - Quiz & Flashcards