Direktlänk till inlägg 22 november 2008

0-1 till bortalaget

Av Pipe Line - 22 november 2008 10:12

Jag är ensam hemma i helgen. Darlingen är i Barcelona på  konferens. Jag är purken eftersom Barcelona är vår kärleksstad - där tillbringade vi vår första semester tillsammans. Han borde faktiskt inte få vara där utan mig. Finns det ingen lag mot sådant?


Igår snöade det i staden där jag bor. Det blev ganska vackert. Jag for in till stan för att träffa några väninnor och käka middag. Då märker man hur dåligt skåningar är rustade för vinterväglag. Bussarna kom inte. Och kom inte. Sedan kom tre på en gång.


Gamla singelgänget hinner inte träffas så ofta nu för tiden. Denna gången hade vi - trots 1 månads framförhållning - lyckats få ihop 4 av 6. Hyfsad utdelning. Möllevångskan ska till Thailand om några dagar men dessförinnan ska hon spana in en lägenhet i Västra Hamnen. Hon hade haft herrbesök för Gävle-hållet en helg och det måste ha varit en traumatisk helg för den stackars mannen. Han fick vatten till maten varje kväll, han fick umgås med stora rottisar trots hundrädsla, han fick sova ensam och på kvällarna gick Möllevångskan och la sig tiiiiiidigt. Och lämnade honom framför TV:n. Jag fattar inte hur han stod ut - jag hade tagit mitt pick och pack och dragit fort som tusan när jag såg vart vindarna blåste. Fransyskan blev eld och lågor när hon hörde att man kan adoptera från Madagaskar och att vistelsetiden är 3-4 månader. Jag har nämligen frågat henne om hon skulle kunna tänka sig att bo i vårt hus om vi är borta länge i samband med adoptionen. Nu är vi inte ens i närheten av att ha bestämt oss för Madagaskar. Man kan skicka dit som piloter men det är ett stort risktagande eftersom vår tid - som bekant - håller på att rinna ut.


När jag kom hem skulle jag skryta över sms till Darlingen om att jag åkt buss med pappan i Telia-reklamen. Det kom tillbaka ett sms där det stod att han festade med Ronaldhino.


Typ 0-1 till bortalaget.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards