Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Och så lite ny information om Etiopien...

Av Pipe Line - 12 november 2008 19:12

Glömde alldeles bort att jag ringt till AC för att förhöra mig om Etiopien. Vi står på plats 24 idag. Alltså har vi skuttat framåt lite sedan väntelistan publicerades.


Enligt konsulenten hoppas man att antalet barnbesked ska öka från 34 till ca 50 barn i år. Och att det håller i sig även nästa år. Väntetiden i Sverige är i dagsläget ca 2,5 år. Det innebär att vi förmodligen inte skulle kunna skicka dit förrän efter sommaren 2009. Vilket därmed innebär att vi kommer hinna ansöka om nytt medgivande innan det blir vår tur.


Konsulenten hade precis pratat med ett par som låg på 10:e plats och hade väntetid sedan januari 2007. Med andra ord är det en riktig propp i januari 2007. Typ en sidådär 14 familjer. Än en gång önskar jag att vi varit lite snabbare med inbetalningen...


Ett högre medgivande kan ha betydelse eftersom de flesta har 0-12 eller 0-18 mån i Etiopien. Men det var långtifrån säkert att det verkligen var så.


Nu återstår ett mail till familjerättssekreteraren för att försöka utröna hur de ställer sig (preliminärt) till nytt medgivande nästa höst. 


Phew. Detta är faktiskt kämpigt med all logistik och information som vi ska förhålla oss till och försöka forma en strategi av.


Och det lär bli kapplöpning mellan Etiopien och Taiwan för vår del. Kanske tillkommer något land till ;-).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards