Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Nervositetens effekter

Av Pipe Line - 10 juni 2008 08:11

Jag har varit i Stockholm i 2 dagar. Kom hem till ett tomt och tyst hus eftersom Darlingen är på krogen för att se fotboll. Jag tycker inte fotboll är så kul men jag hamnade ändå framför TV:n i andra halvlek. Det gav utdelning. Jag såg det väsentliga - målen.


Stockholmstrippen innebar bl.a att jag höll en utbildning för några kollegor. Ryktet sa att de var ganska aviga till förändringen så jag var faktiskt ganska nervös. Det var så illa att jag inte kunde äta ordentlig frukost. Jag fick tvinga i mig massor av frukt för att få energi. Eftersom utbildningen började kl 13 så fortsatte min mage skicka pirr hela förmiddagen. Alltså blev det ingen vidare lunch - jag lyckades PRESSA i mig en korv.


Hur som helst så gick utbildningen över förväntan. Sedan rusade jag mot Arlanda där jag ÄNTLIGEN kunde få i mig lite mat. Jag fantiserade om panpizza men sansade mig och åt en räksmörgås och fruksallad.


Jag borde jämt vara nervös. Då hade jag varit slank som en vidja.

 
 
mamman

mamman

11 juni 2008 12:51

Det låter som ett intressant jobb, ditt jobb. Du reser hit och dit, kors och tvärs genom vårt avlånga land.

Lite avundsjuk på dig blir jag allt ibland, att du har ett intressant jobb alltså. Men skulle jag nu leka med tanken att jag blev erbjuden ett jobb där jag fick möjligheten att som du åka hit och dit, kors och tvärs genom vårt avlånga land, skulle jag snabbt tacka nej. Inte för att jag har barn och tycker att jag vill vara hemma hos dem, nä jag vet att dom har en pappa som är ALLT i en sådan situation och skulle lika bra som jag klara av att vara hemma pappa med dem.

Nä det är min egen feghet, jag skulle vara både liten, ensam, ynklig och säkert mycket mera om jag skulle behöva ta tåget alldeles allena till vår huvudstad utan någon vid min sida. Usch jag ryser vid bara tanken.

Men kommer ändå inte ifrån att vara lite avundsjuk på dig som får resa…..

http://babyonskan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards