Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Pipe Line - 14 juni 2008 18:04

Efter flera månaders uppehåll har jag återigen börjat föra lite adoptionsstatistik utifrån AC:S väntelistor.


Deppigt.


Vi är på plats 31. Före oss har vi 12 familjer som ENBART står i kö till Landet. De köar inte till något annat land. AC har sagt att Landets kölista rör sig mest pga av avhopp i samband med att man kommer fram för att skicka papper till något land. Det stämmer inte. Bara för att beta av de som inte köar till något annat land kommer det ta över ett år. Sedan har vi alla de andra också.


Det en massor av gamla könummer som knött sig in. Syskon? Ska alla ha syskon på en enda gång?


Och jag hamnade rakt ner i hopplöshetens träsk.



Av Pipe Line - 14 juni 2008 08:33

Låter som en variant av kräkkollaps. Man kan se framför sig hur Zlatan utför sin kräkkollaps och sedan - när han är klar - utbrister "Gepäck"!


Gepäck låter äckelpäckel. Tvi. Blä. Som nåt som man inte vill vara med om.


Men egentligen gepäck bagage, resgods, packning.


Jag känner mig nästan lite lurad att ett så roligt ord har så tråkig innebörd. 

Av Pipe Line - 14 juni 2008 08:18

Zlatan har haft en kräkkollaps.


Det låter överjäkligt. Att inte bara kräkas utan kollapsa samtidigt.


Om det är en kräkkollaps som krävs för att vinna mot Spanien ikväll så hoppas jag att Henke Larsson också får en kräkkollaps. Ju fler desto bättre.


Just nu är kräkkollaps mitt favoritord. Men det är ganska sällan man får anledning att använda det. Så man får ta varje chans man får. Typ.





Ovido - Quiz & Flashcards