Direktlänk till inlägg 5 juni 2008

Upp som en sol och ner som en pannkaka

Av Pipe Line - 5 juni 2008 22:49

Idag var jag hos Farbror Doktorn för att få kollat mina axlar. De gör hemskans ont. Darlingen masserar dem då och då. Då är allt glatt och trevligt i några dagar. Sedan jobbar jag en dag och får tillbaka allt det onda. Och så får vi börja om.


Hur som helst så påtalade Farbror Doktorn att jag nog måste börja stärka mina nack, arm och sånt-där muskler. Speciellt med tanke på att jag rätt som det är kommer att bli mamma. Jag har inte tänkt på det. Så jag fick tänka lite nya tankar och kände mig uppåt när jag vandrade hem i det soliga vädret.


Jag kände mig karsk nog att ringa BFA för att reka lite. Det gick sådär. Inga nyheter mer än väntetiderna ökar och ökar. Det har inte dykt upp något nytt land som vi kan skicka till. Det är fortfarande Taiwan som ligger närmast till hands. 18 månaders väntetid. Och ökande. Sedan är det Vietnam. 2,5 års väntetid. Och inte gör det någon större skillnad att höja medgivandet. 


Sedan dristade jag mig till att surfa lite på adoption. Och hittade en artikel på Aftonbladets nättidning om att tidningen Gringo kommit på en norsk adoptionsorganisation med att medverka i illegala adoptioner. Grundtesen i artikeln var att vi skandinaver var så självgoda men egentligen lika goda kålsupare som alla andra som vi anklagar för moraliskt förfall. Det hela avslutade med en läsarfråga om man anser att det är okej med illegala adoptioner från fattiga länder. "Sicken oerhört korkad och provocerande fråga" tänkte jag medan jag väntade på att svaret skulle visas. Chock! Över 18  % anser att det är okej att adoptera illegalt. Rysansvärt. 

 
 
Ingen bild

mamman

6 juni 2008 13:07

Hej pipeline
Hoppas axlarna blir bättre av både massage från Darling men också träning vilket du BEHÖVER sen när du blir mamma.

Oj oj vad jag ångrade att jag inte tränat innan grabben kom.

Illegala adoptioner finns inte i mitt vokabulär.

Adoptioner skall ALLTID gå rätt till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards