Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

Käkplitor

Av Pipe Line - 28 januari 2008 22:29

Sedan en tid tillbaka har jag fått massa skabbiga plitor där käken går över till hals. Idag fick jag veta varför. Det är stress. Så jag köpte en ansiktsmask som ska hjälpa min hud att överleva. Tyvärr fanns det ingen mask som hjälper det som är innanför huden... Tycker annars att jag har allt under kontroll. I alla fall när jag har mina "att-göra-listor" tätt inpå kroppen. 


Idag lämnade jag jobbet kl 13 för äta lunch med Darlingen. Jag tog honom i handen och virvlade in i Tjockisbutiken. Slängde på mig ett par byxor som jag provade redan i lördags, hörsammade inte hans tillrop om att köpa ett par stövlar som ändå stod och skräpade på en hylla i närheten av byxorna. På 4 minuter blankt hann jag köpa byxor och jag är fortfarande i chock. Två byxor på tre dagar.


Sedan röck jag Darlingen och rusade vidare till Byggfabriken där jag förevisade allehanda viktiga saker såsom ringklockor, nummerskyltar i emalj, handdukshängare (emalj), toarullehållare (emalj). Hm... jag har ett svårt begär på vit emalj just nu. Det är säkert inte ens inne men det är så skönt att ta på. Hur som helst... vi fick t.o.m med oss lite rektangulärt kakel till köket som vi ska prova mot köksinredningen och kalkstensskivorna.


När vi gjort av med en halv förmögenhet på Byggfabriken rusade vi iväg till lunchrestaurangen för att kasta i oss lite lunch. Lasagne. 20 min senare släppte Darlingen av mig utanför min frisör (som fortfarande börjat köa aktivt hos AC) och hudterapeut där jag sedermera fick stressdomen. 


När eftermiddagen gick mot kväll infann jag mig på träning. Och sedan rusade jag hem för att hinna se huset innan vi skulle äta kvällsmat. Det verkar som om det kommer att bli putsat de närmaste dagarna.


Nu ska jag packa liten övernattningsväska för att tillbringa två dagar i Stockholm.


Jag måste försöka stressa mindre. Plitor är jättefult.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards