Direktlänk till inlägg 27 januari 2008

Man kan inte vara kräsen

Av Pipe Line - 27 januari 2008 09:52

Det blev ett par jeans igår. Till och med sköna eftersom de var strechiga. Fickorna på rumpan var emellertid för små. Eller så är rumpan för stor. 


Medan jag åkte in till stan funderade jag på hur hjärnan påverkar synen på den egna personen. Jag tycker att jag är otymplig för tillfället. Eftersom jag är otymplig och inte gillar mig själv är det ju hopplöst att hitta kläder. Speciellt byxor. Men det finns ju faktiskt personer som varit tjockare än vad jag är just nu och som bantat ner sig till min storlek. Och de är jätteglada över att kunna köpa byxor som jag ratar och känner mig fet i. Så allt sitter i hjärnan.


Jag önskar dock att jag vore mer jämntjock. Inte bara rumptjock utan även magbullig. Då hade inte allt som går om rumpan varit för stort i midjan. Det absolut värsta som finns är byxor inkl. strumpbyxor som bara rymmer rumpan när man står upprätt. Så fort man böjer sig dras byxorna ner på halvstång på rumpan och stannar där. Hur skönt är det att ha byxor som sitter halvvägs ner? Fast när jag tänker efter ser ju många unga killar ur så idag...  


Hur som helst blev det en lång svart kofta också. Svart är bra när man känner sig otymplig.


Idag är jag ensam hemma igen. Darlingen jobbar. Det ska lagas biff stroganoff, jobbas, städas, packas flyttlådor, betalas räkningar, ringas några vänner och kanske slappas lite också. Det sista hinns kanske inte med....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards