Alla inlägg den 3 februari 2007

Av Pipe Line - 3 februari 2007 20:14

Nu har jag äntligen haft kraft att ta tag i adoptionsfrågan.I onsdags fick vi brevet som befriade sambon från ångest angående belastningsregistret. Han blev som en ny människa. Dessvärre var jag på väg att bli sjuk så min energinivå var låg. Sedan däckade jag i halsont och först igår var jag pigg nog att fundera vidare på vilken organisation som vi ska anmäla oss till. Sambon har redan funderat och som vanligt så tyckte vi likadant; det blir Adoptionscentrum för att de förmedlar så många adoptioner och BFA för att de är trevliga och har Polen + Litauen. Vet inte varför Polen och Litauen känns bra, kanske beror det på den där äldre familjen som adopterade 3 syskon som var på TV. De organisationer jag pratade med igår tyckte vi skulle ha medgivande upp till 4 år för att ha ett bra utgångsläge.Nu återstår bara föräldrautbildning, giftermål och hemutredning. Inte så bara men det känns i alla fall bra att vi är igång. För övrigt vill jag må bättre snart. Är trött på halsont, huvudvärk och däppt näsa. Men ju längre jag är sjuk desto längre låter jag bli cigaretterna. Och DET är ju bra. Ska jag kanske äntligen bli avvänjd?

Ovido - Quiz & Flashcards