Direktlänk till inlägg 6 november 2007

Finflingegräl

Av Pipe Line - 6 november 2007 20:23

När vi åkte hem från jobbet idag blev jag harmsen på Darlingen. Aningslöst sa han: 


"Flingorna är slut. Ska vi köpa nya på vägen hem?"


Visst, det är en tämligen harmlös kommentar... Om det inte vore för att de uppätna flingorna var mina finflingor! Sådana man äter på söndagar. Jag har lobbyat för dessa nedrans flingor många gånger men Darlingen har ansett att de är onödigt deluxiga. Och lite fruntimmersaktiga.


Så hände det sig att Darlingen var utrikes. Jag drabbades av flingsug och gick åstad för att inhandla finflingor. Lite vardagsslyx. Nöjd åt jag 10 gram (Aftonbladet Viktklubb är en sträng dietist). Jättegoda!


Så kom Darlingen hem och jag visade glädjestrålande mina finflingor. Och åt 10 gram till. Fortfarande jättegoda!


Nu - mindre än en vecka senare - är mina finflingor slut!!! Jag är så upprörd.


Jag har minsann sett att Darlingen äter flingor med lite filmjölk. Inte filmjölk med lite flingor. Han är så slösaktig med flingor.


Nu har vi köpt nya flingor. Ett storpaket jättebilliga och ett litet paket med jättedyra. Nu får man inte äta flingor av den andra utan att be om lov.


Så går det när man är en flingglufsare och en finflingegourmet i familjen.


Ibland tror jag att jag är för barnslig för att bli förälder....







 
 
Ingen bild

Brummelisa

7 november 2007 08:12

You and me both. *ASG*

 
antigone

antigone

7 november 2007 09:53

*skrattar gott*....fy så jag känner igen mig! Med 4 barn och en slösaktig make (!!) så har vi numera 4 pkt OLIKA flingor hemma och enda problemet är platsbrist.

http://www.antigone.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards