Alla inlägg den 9 november 2007

Av Pipe Line - 9 november 2007 23:10

I ett svagt ögonblick valde jag att bli medlem i en marknadsföringspanel. Med jämna mellanrum blir jag därför tillsänd en massa frågeformulär som jag ska besvara. Ikväll har jag därför ägnat 30 plikttrogna minuter åt att svara på frågor om kylskåp. Kul fredag. Jag får i alla fall 5 trisslotter. Nu ska jag bli miljonär. Om det blir TV-rutor skickar jag Darlingen.


Jag överväger faktiskt att gå ur marknadsföringspanelen. Tror inte att jag är av det rätta virket. Jag SER reklam men jag REGISTRERAR inte det. Marknadsföringsundersökningsföretaget har en förkärlek för att sända bilda på olika reklamkampanjer. Min uppgift är att tala om vem som annonserar. Jag lyckas sällan. Idag hade jag inga rätt. Åhlens blev IKEA. Tele2 blev Telia.


Jag är urkass helt enkelt. Marknadsföring biter inte på mig.


Men jag tycker att gratis matprover i affären är jättegott.


Av Pipe Line - 9 november 2007 22:22

Vid matbordet diskuterade vi att vi i framtiden kommer att ha två toaletter. Bonusen tyckte att det var konstigt att vi inte satsade på tre stycken. En vardera. 


Smart bonusmamma (=moi) anser sig ha en lösning på problemet:


"Om vi blir kissnödiga alla tre på en gång så får en av oss kissa i trädgården"

"Det bli du isåfall", svarar Bonusen.

"Varför det?", undrar jag (rättmätigt)

"För att du är tjej"

"Eh?" (jättestort frågetecken)

"När det blåser ute är det lättare om man är tjej"

"Varför det?"

"Jo... det är så jobbigt att kissa i motvind när man är kille"


Okej. Jag har alltid undrat vem som har det värst när det blåser. Nu vet jag.




Av Pipe Line - 9 november 2007 13:28

Dagens irritationsmoment är folk som stönar demonstrativt efter genomförd nysning. 





Ovido - Quiz & Flashcards