Alla inlägg den 26 november 2007

Av Pipe Line - 26 november 2007 18:55

En kollega till mig har bokat in mig för ett möte i Linköping imorgon. Syftet med mötet var att hon ville att vi skulle utbyta erfarenheter i handboksskrivande. Jag har varit en smula tveksam hela tiden även om jag glatt sa "ja" när hon frågade. Och som jag har ångrat mig! Speciellt efter de sista veckornas resande. JAG VILL INTE!


Jag VILL INTE gå upp 5.30 och komma hem 20.30. Jag VILL INTE åka tåg i 6 timmar för att arbeta halveffektivt i 5,5 timme. 


Så nu har jag bestämt mig. Jag ställer in. Jag har avbokat biljetten och ringt till kollegan och förklarat läget. Hon visade förståelse. Tror att hon är minst lika stressad som jag är. Fast hon hade fördelen av att vara på hemmaplan.


Jag är lyriskt lycklig över mitt beslut. Och nu kommer det otroliga:


Jag firade mitt beslut genom att boka en träningstid!


Jisses.




Av Pipe Line - 26 november 2007 18:53

Idag stängde jag omröstningen om familjebildning genom adoption. 19 personer har lämnat svar:


42 % köar för att adoptera

26 % har adopterat

26 % ska inte adoptera

5 % funderar på att adoptera.


Ovido - Quiz & Flashcards