Direktlänk till inlägg 1 november 2007

Trick or treat

Av Pipe Line - 1 november 2007 14:04

I lördags köpte jag extra mycket lördagsgodis. Sa till mig själv och Darlingen att jag köpte extra för att det var trick or treat-helg. På söndagen hade det inte kommit en enda unge som ville ha godis. Förresten var godiset slut. Och allt var egentligen bara en ursäkt för att få köpa riktigt mycket godis.


Igår bultade olycksbådande på dörren flera gånger. Uppenbarligen hade jag tagit fel på trick or treat-dag. Jag öppnade inte. Dels hade jag inget godis och dels tycker jag att de små grynen är ganska läskiga att öppna för. Och vem vill blir skrämd på sin egen farstukvist?


Förresten är det en nedrans korkad sak att lära sina barn. "Ge mig godis annars busar jag". Det är ju inte klokt! Vi lär ju vår barn utpressning!


När jag får barn så ska jag minsann aldrig uppmuntra dem att trick or treat:a. Över min döda kropp.


Fast jag kan tänka mig att köpa jättemycket godis ändå.

 
 
Ingen bild

Brummelisa

1 november 2007 14:50

Åh - det HÄR är en av mina käpphästar! Skrev för några år sedan irriterade insändare i lokalblaskorna om att folk för h*vete skulle skilja på Halloween och Allhelgona. Tycker det är otroligt trist att vår fina Allhelgonahelg som andas frid, tända ljus på gravar, minnas de som gott bort osv nu håller på att tas över av denna vidriga amerikanska helg.

Men jag är ju inte dum i huv'et. Halloween är här för att stanna. Men Halloween firas ALLTID den 31:a oktober. Varje år. År ut och år in.

Ett tips angående "bus eller godis" - prova svara "Bus!". Ungarna står som fågelholkar å säger sedan tvekande "naaääääeh... du ska ge oss godis!". Moaahahaaha - förblir jag ofrivilligt barnlös så kommer jag nog satsa på en karriär som grannskapets värsta kärring! Vid 33 års ålder. ;-)

 
Ingen bild

Pipeline

1 november 2007 17:08

Om du har titeln "Grannskapets Värsta Kärring" så har jag titeln "Grannskapets Galna Tant". Även om vi inte bor grannar... (tror jag)

Jag hade inte vågat säga "Bus" för då hade säkert någon liten stygg unge pluggat igen bilens avgasrör med ett äpple.

Jag dagdrömde om att öppna dörren, iförd en läbbig mask och andra äckliga attiraljer och skrika "Buuuuuuus eller Goooooodis". Förmodligen hade jag skrämt slag på de stackars små liven. Men det hade faktiskt varit ganska kul att se deras miner.

Jag är en mycket elak vuxen kvinna som inte gjort upp med min barndom. Eller är jag sockerberoende och lider av svår abstinens utan att fatta det.

 
Ingen bild

Brummelisa

2 november 2007 08:25

Aaaahhahahaaa! Ojoj, vilken härlig start på dagen! *ASG*

Jag har förstått det soma tt du har nära till Köpenhamn? I så fall bor vi lååååångt ifrån varandra. Ungarna i våra grannskap vet alltså inte hur lyckligt lottade de är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards