Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Släkthelg

Av Pipe Line - 21 februari 2010 21:50

Igår tillbringade vi dagen med Syster, hennes sambo, Kusin, Farmor och Lillkusinen. Lillkusinen är numera en månad gammal och det näpnaste barn jag någonsin sett. Mängder av hår och enorma ögon. Och så liten! Hon somnade i mitt knä och det var så himla mysigt. Man blir nästan själv sövd... Bonusen ägnade sig åt Kusin - de kilade ner i källaren för att spela spel och titta på film. Efter en stund kom de upp och då var Kusins ögon stora som tefat. Hon kunde berätta att Bonusen berättat en hemsk historia om en häxa som slet ut hjärtan på små barn. Bonusen som är en mörkrädd ung man borde veta bättre än att skrämma små kusiner. Men han var förmodligen inspirerad av Väktarens Lärling där just en häxa skrämt livet ur honom när vi haft högläsning. Det känns förmodligen lite bättre när man kan exportera sin egen rädsla till någon annan :-).


Idag har vi bjudit mina föräldrar på middag. Lasagne och kladdkaka. Det var länge sedan de var här och nu fick de möjlighet att dels träffa Bonusen och dels få se en lång gångmatta som mamma vävt till vår hall. Vi träffas alldeles för sällan så det var härligt att kunna sköta om dem och kolla på skidtävlingarna ihop.


Imorgon ska jag till Helsingborg och jobba. Darlingen och Bonusen ska vara hemma. Jag är avundsjuk och vill bara få vara hemma jag också. Jag vill dessutom att BFA ringer/mailar och meddelar när vi ska hämta Knodden. Jag har sedan tidigare bestämt att vi ska få pick up - datum 13 april. Jag har också räknat ut att vi därmed åker på vår bröllopsdag (den sjunde april) och hinner hem till Bonusens födelsedag. Med 6 veckors varsel innan pick up så måste BFA ringa den här veckan. Jodå.

 
 
Kvarnlyckank

Kvarnlyckank

21 februari 2010 22:30

Håller tummarna!

http://kvarnlyckan.wordpress.com

 
mamman

mamman

21 februari 2010 23:30

Japp vi håller tummarna

http://www.babyonskan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards