Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Fryslurade

Av Pipe Line - 13 februari 2010 14:25

Jaha. Here we go again. Frysen har lackat ur. Jag är lika urlackad. När teknikern var här för några veckor sedan sa han lite käckt "Nu får vi hoppas att det håller. Hör av er annars. Tack och hej."


Det höll inte. Problemet är att vi trodde att det skulle funka. Vi tog det lite nätt i början och köpte inte så mycket frysvaror. Ville ju vara på säkra sidan. Men så hade den lokala affären billig oxfilé. Och så köpte vi en hel sida lax. Glass slank hem igår. Liksom färdiga kanelbullar (jaja... jag är inte så värst mycket husmor ändå). Några påsar grönsaker och fryst färskpotatis. Några färdiga pajer till lunch. En himla massa bröd.


Nu visar det sig att vi inte alls var på säkra sidan. Frysen morrar och åbäkar sig. Och inuti den går det mot vår om man beaktar att normala 18 minus nu är 13. Vid 11 minus går larmet. Jag ligger på framkant och är beredd. Det första jag gjorde var att ringa Darlingen. Han jobbar häcken av sig och vill inte höra om frysar som går sönder. Jag ville fördela frysbördan. När jag ringt och beklagat mig tog jag itu med att tömma frysen. Så här i efterhand kan man ju tycka att jag gjorde en märklig prioritering när jag ringde Darlingen och störde honom på jobbet. Hm.  


Vi är trötta på den där frysen. Den verkar inte alls trivas hemma hos oss. Den har bara tramsat sig från första början. Först ville den inte göra isbitar. Tekniker hit. Sedan gick den sönder en fredagsnatt. Tekniker hit. Och nu går den sönder en lördagseftermiddag. Tekniker hit.


Frys kan åka dit. Där det är kallt som i helvetet. Då kanske den lärde sig att veta hut. För så här gör man bara inte.

 
 
Ingen bild

Brummelisa

13 februari 2010 15:29

Åbäket verkar ju ha den goda smaken att lägga av när ni är hemma i alla fall? (avdelningen: Det kunde ha varit mycket värre med till exempel förstört golv = hurtfrisk kommentar som man inte brukar vara sugen på i stunder som dessa)

Släng ut den moderna skiten och uppgradera till en från 70-talet!

*kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards