Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Kvinnliga gnällspikar

Av Pipe Line - 13 januari 2010 20:10

Nu är jag riktigt trött på alla dryga 30-åriga kvinnor i Halv åtta hos mig som är kräsna och gnälliga. De är inte positiva och de tycker nästan inte om någon mat - redan innan den ens är tillagad. Varför är de med i programmet om de är så kräsna att de bara gillar sin egen mat?! Någon gillar inte lax. En annan gillar inte sorbeter för att det är isklumpar i det. En tredje tycker det är fjantigt med fantasifulla uppläggningar och menyer som innehåller calvados. Det saknas fullkomligt nyfikenhet och ett öppet sinne.


Och det är alltid en dryga 30-årig tjejer som gnäller. Män och äldre kvinnor är mer fördragssamma och har en mer ser fram emot att bli överraskade. Dessa kvinnor tycker INTE om att bli överraskade... Är unga kvinnor så stora kontrollfreakar att det blir misstänksamma mot allt de inte känner till?


Eller har castingen bara haft otur?

 
 
Ingen bild

Nepalmamma

14 januari 2010 07:31

Det är vårt kvällsmatsprogram och detta var PRECIS min/vår reflektion också igår kväll!
Och inte nog med kräsenheten och "icke öppna sinnen" så är det främst attityden och tonen som man kan bli GALEN på! Gnälligt, översitteri, surhet, otacksamhet osv, osv och det framstår att hela livsinställningen är negativ hos dom här personerna!
Vi kunde konstatera:
1. Tur att man inte lev ihop med en sån (maken)
2. Tur att det inte är en arbetskollega eller vän
Men i verkligheten hade det inte hänt för ingen av oss hade stått ut mer än 15-30 min ;-)

 
Ingen bild

L

14 januari 2010 15:48

Håller med! Det var en blond kvinna i 30 års ålder med i ett program den här veckan. Fyyy vad hon gnällde på ditten och datten, det var nästan så jag önskade att hon skulle tappa sin mat på golve och att såsen skulle skära sig.. men bara nästan ;o)

Hälsn L

 
Fru barnlös

Fru barnlös

14 januari 2010 17:35

Jag håller med om att man ibland känner att folk skulle må bra av att lägga sin energi på annat än att gnälla.

http://langrean9manader.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards