Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Pipe Line - 21 juli 2009 12:16

Min söta klematis har gått samma öde till mötes som den lilla musen. Råttgiftsdödad. Musen sprätte runt i sin matskål och råttgiftet landade i rabatten. Regnet har sedan sköljt ner giftet i marken. Nu är jag lite skärrad över att fler växter ska gå samma öde till mötes.


Darlingen gräver i trädgården. Med jämna mellanrum står han i dörren och hojtar på plåster och tejp till sina blåsor. Samtidigt tittar han anklagande på mig och säger "Det är ett jävla skitgöra". (Underförstått: "Måste du ha rabatter överallt?")


Jag är obeveklig, hämtar plåster, häller i honom dricka och säger "Gräv djupare och bredare". Han suckar och muttrar. Sedan går jag och ägnar mig åt att betala räkningar, skriva till Skatteverket för att beställa utdrag ur taxeringsregistret och till vår socialsekreterare för att be henne skicka en ny blankett som hon skrivit fel på. Jag har inte så värst dåligt samvete eftersom jag stod för marktjänsten hela dagen igår och jag ägnar dagen åt "vettiga" saker. Inte latmanssaker.


Till vår stora lättnad sov gossarna till kl 8.30 Sedan smög de upp och stängde in sig i Battingrummet som de ockuperat med legobyggande. Nu står de i begrepp att vandra hem till Hjortpojken för att fortsätta sina lekar.

Av Pipe Line - 21 juli 2009 00:14

Vi har haft besök sedan lunch av Darlingens bästis. Vi har mest slöat, ätit och pillrat med datorn. Nu går datorn som ett spjut. Jag har fått ordning på moment 1 då det gäller att säga upp ett gammalt internetabonnemang som jag inte blivit färdig att göra mig av med eftersom jag vill få med mig mina kontaktuppgifter som ligger på gamla datorn.


Grannflickorna hade blomsteraffär på gatan så jag köpte en liten söt bukett bestående av ett styck stockrosblomma och en lavendel. Det kostar 2 kr till vardera flicka. Jag fick en äpplekart och en rosa blomma på köpet. Samtidigt fick jag senaste uppdateringen om Skummisens förehavanden från grannflickornas pappa. Skummisen har gjort nya räder i grannskapet. I huset snett över vårt har han stulit fläskfilé (!). Han passade också på att ta dotterns cykel. Den bestulne pappan tror sig veta vem Skummisen är och var han bor, nämligen på ett vårdhem några kvarter bort. Nu ska vårdhemmet konfronteras. Fortsättning följer förmodligen.


Nu ligger två små gossar däruppe och småpratar. Tänkte att de skulle få somna utan tillsägelse men de är uthålliga. Darlingen kroknade precis. Jag har också börjat sloka. 


Ovido - Quiz & Flashcards