Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Pipe Line - 5 juli 2009 20:20

Nybrända och nyduschade åkte vi in till stora staden för att mösvenna. Det blev en märkligt kort men trevlig kväll. Darlingen lämnade in först - han fick akut ont i magen. Sedan for Geijrarna hemåt för att hämta barn. Vi lämnade Paddys för att gå till Lilla Torg. På vägen dit tappade möllevångskan sugen eftersom hon inte gillar Lilla Torg. Dessutom var hon hundvakt och behövde hem till hunden. Löddeköpingskan - som lämnat sin kotte till morföräldrarna - hade lovat att köra möllevångskan hem så hon kände sig stressad och for iväg tidigare än planerat. Almbackskan och jag köpte varsin dyr drink - en grapefruktstjosan och en hallonlikaså. Svennen drack en jordgubbsdakkiki (med en fullständigt avsurd felbetoning). Almbackskan tyckte inte så mycket om sin drink så jag drack slatten. Det var tabasco i den. Det var starkt. Svennen blev onykter, glad, kramig, nypig (främst i mina stackars överarmar) och överväldigande nostalgisk över att vara hemma bland vänner. 


Sedan åkte vi hem, mön (som var absolut jättenykter) backade in i en jeep, svennen begärda teknisk timeout i stadsparken och jag hittade min Darlingen i sängen - icke talbar och svettig.


Phew. Nu är nästa begivenhet Darlingens födelsedag. Det är mycket att styra med just nu.

Av Pipe Line - 5 juli 2009 10:04

Jag är lite förvirrad. Det har nämligen myntats en nytt begrepp som jag förmodligen ingår i. Stjärnfamilj.


Stjärnfamilj kan bestå av en eller flera vuxna och banden mellan vuxna och barn och mellan syskon bygger inte alltid på biologi. I begreppet ryms regnsbågs-, enförälders-, tvåförälders-, bonusförälders-, dubbelregnsbågs-, adoptiv-, extended-, donations-, med mera- familj likväl som den barnlösa familjen.


Jag är sprungen ur en kärnfamilj. Men genom min nya familj som finns och som kommer att skapas med bonusbarn och adoptivbarn är jag - enligt det nya ordets definition - en stjärnfamilj.


Kan man vara både och?


Ovido - Quiz & Flashcards