Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Pipe Line - 25 oktober 2009 20:28

Vi har tillbringat eftermiddag och tidig kväll med Syster med familj och Farmor. Hela tillställningen var anpassad efter att Darlingen lovat Bonusen att få delta i ett onlinespel kl 20. Han var lovad det innan vi blev bjudna på middagen så det var bara att gilla läget.


Nu sitter det en deppig gosse här. Hans dator slängde ut honom precis när det roliga skulle börja. Han blev svårt hetsigt och irriterad. Sprang omkring i hela huset för att leta efter nät - han hade inte ro nog att se att han hade utmärkt kontakt och att hans problem troligen berodde på att han klickade lite för fort. Han har fortfarande inte fått spela. Det är synd om honom. Speciellt som han var inbjuden att provspela för en klan. Det låter som jag fattar men egentligen tycker jag det är jättekonstigt alltihop....

Av Pipe Line - 25 oktober 2009 11:15

Bonusen har fått en fix idé om ett dataspel som heter CSI. Det är ett spel för vuxna, inte för barn. I synnerhet om barnet i fråga knappt uthärdar att titta på Damernas detektivbyrå för att det är så läääääskigt. Tyvärr har Bonusen erbjudits att låna CSI av styvpappans lillebror, förmodligen mot bättre vetande.


Längtan efter CSI eskalerade igårkväll och sedan dess har han i lönndom pepprat sin stackars mor med sms. Till sist ringde hon och meddelade att de kommer förbi på vägen hem för att lämna spelet.


Samtidigt har min söndagsmorgon varit lite ansträngande. Jag tror inte min kroppsklocka fungerar så bra när det är vintertid. Jag var nämligen tvungen att sova morgontupplur redan innan klocka lunch. Och i precis det tillståndet - tuppandes i soffan - befann jag mig när Bonusens mor och styvpappa kom.


Goda råd äro dyra i ett sådant läge. Inte kan man vingla upp med håret på ända, randig kind efter fil och mysbrallor. Där går liksom min gräns för anständighet. Alltså när det anständigaste är att vara oartig istället för artig. Så jag sov räv. Det har jag inte gjort sedan jag var liten.

Av Pipe Line - 25 oktober 2009 08:32

Nu har vi blivit så många här att vi måste ha reklam i våra inlägg. Om vi INTE vill ha reklamen måste vi betala oss fria. 20 kr per månad eller 200 kr per år. Yeah right.

Jag börjar känna en viss irritation. Jag är mer bekväm med att betala för en egen blogg med eget namn än att tvingas betala  till Bloggplatsen för att slippa att min blogg solkas ner med reklam. Det må vara en hårsfin skillnad - pengar som pengar. Det är mest principen. Att tvingas betala sig fri från något som jag inte valt. Ett omvänt avtal. Är det ens tillåtet?


Återigen har jag hamnar i grubblerier om var min blogg ska bo.

Ovido - Quiz & Flashcards