Alla inlägg den 14 september 2008

Av Pipe Line - 14 september 2008 13:35

Igår läste Darlingen "Att adoptera". Han blev alldeles tagen av den lilla flickan från Kina som prydde framsidan. Sedan inspekterade han läpp- och gomspalten och var imponerad över hur fint de lyckats med både läpp och tänder.


Så tittade han lite till. Bläddrade fram och tillbaka. Sa att hon var bedårande. Och att läppen var så fint läkt. Tittade lite till. Sa att flickan var makalöst söt. Sedan konstaterade han att asiatiska barn ingår i hans drömbild av adoptionen. Och att läppen var himla fint korrigerad.


Han var helt såld. Han försökte dölja det bakom läkarrollen. Men sanningen är att Darlingen har hittat "hem" adoptionsmässigt. Han vill adoptera från något asiatiskt land. Han brukar vara försiktig med att uttala sig om land. Han försöker vara strategisk och tänka rationellt. Inte denna gången. Han kunde inte hålla emot längre. Hans ögon lyste. Jag blev så glad inombords. För vår skull. För att han och jag ska dela detta. För att han visar lite av sitt hjärta. Även om han försökte dölja bakom ett "yrkesmässigt" intresse av flickebarnets läpp- och gomspalt.



Av Pipe Line - 14 september 2008 13:01

I fredags samlades inte familjen förrän halv tio - det var då Darlingen och Bonusen äntligen kom hit efter ToR Karlskrona. Själv var jag matt av en Stockholmstur och av att ha gptt upp kl 5. Vi åt pizza alldeles för sent och somnade kort efter. Sömnen behövdes - dygnet som följde blev nämligen intensivt. Och dyrt. Vi hittade nämligen är golvlampa på Ilva som vi blev kära i direkt. Och sedan fick vi en fling med en tavla med New York-motiv. Och jag nappade åt mig ett shabby chic aktigt nyckelskåp. Mellan varven hann jag också handla lite hos www.broarne.se - några konsoller och ett tidningsställ.


På vägen hem susade vi inom Lillhultarna. Efter en snabb kopp kaffe bestämdes att vi skulle frukostera tillsammans på söndagen.


Sedan monterades alla våra inköp och några gamla inköp som vi inte orkat montera tidigare, bla skylten med "Bad" på en dörr och utetermometern.


På kvällen spontanbjöd vi Farmor, Faster och Kusin på köttfärslimpa och rotsaker. Med färska bär, vaniljglass och basilikasirap till efterrätt.


Imorse hamnade vi på Systrar och Bröder med Lillhultarna. Det var himlans trevligt att ha tid att sitta ner och umgås med vänner. Det sker alldeles för sällan. Enda smolket i bägaren är att Storhultaren åker på ett års utlandstjänstgöring på tisdag och att mina jeans grevs sönder av soffan jag satt på. Eftersom det var mitt enda par jeans känner jag mig ganska surmulen.


Jag är märkligt trött och hängig. Att stryka är inte att tänka på. Laga mat har jag inte lust med. Än mindre att spela dataspel. Jag borde tömma diskmaskinen men väntar jag tillräckligt länge kanske Darlingen gör det. Han verkar piggaren än mig. Trädgården skulle behöva lite kärlek. Men inte av mig.


Idag - när jag har låg energinivå - känns tanken på att adoptera två barn alldeles övermäktigt. Man kanske ska dricka lite energidryck?


Ovido - Quiz & Flashcards