Direktlänk till inlägg 15 juni 2007

Lady och Lufsen

Av Pipe Line - 15 juni 2007 16:45

Gick ut hårt med besök i Skurup för att definitivbestämma vitvarorna till huset. Allt blir perfekt! Har sedan tidigare bytt micro mot en kombinerad micro och varmluftsugn. Det enda vi kompletterade med var utdragbara skenor till ugnen så att man lättar kan komma åt varma saker.


En kort avstickare till Vråkfamiljen i Skurup för att kramas och titta på deras nya kök. Storkillen hade tagit hål i öronat och på vägen hem frågade vi bonusen om han ville ha hål i örat. Nä, det ville han inte. Vi drog en lättnadens suck. For till Gropen, fastnade i grannprat. For vidare till mataffären, lyckades övertyga bonusen att han kunde laga middag. Beslöts att vi skulle äta spaghetti och köttbullar. Han hade ett villkor. Darlingen och undertecknad skulle äta som Lady och Lufsen. Ähum.


Spaghetti kokades och köttbullar stektes. Jag kom med glad tillrop och tips, bonusen åtgärdade. Viss kaos uppstod när köttbullesmakning sammanföll med stormkokande vatten och närapå vidbrända köttbullar. Är man 9 år så hanterar man sådan kriser med att vifta med gaffel med köttbulle, pipa konstiga ljud och skutta upp och ner på samma ställe. Efter lite goda råd redde han ut situationen - det hade ju inte varit så stärkande för självförtroendet om jag tagit över när det bli kaos. 


Hur gick Lady och Lufsandet då? Njae... min mun är för kort. Hela ansiktet är för platt. Man måste nog ha nos för att kunna bli mätt på det sättet. Men vi lyckades nappa till oss en spaghetti som vi delade och möttes i en puss. Vilket applåderades av bonusen som ansåg att vi därmed fick äta civiliserat.


"Skruva den som Beckham" på kvällen. Aldrig har bonusen varit så tyst under en film. Den får gärna visas fler gånger :-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards