Direktlänk till inlägg 8 juni 2007

Missflyt med golv och hopprepande

Av Pipe Line - 8 juni 2007 22:50

Ringde till Aqua Royal idag. Glad i hågen. Fast blev oglad när jag hörde att golvet vi vill ha egentligen är kakel som lagts som klinker. Det är ingen vidare bra lösning när man ska ha tväbjälklag och värmegolv. Kakel är inte tillräckligt hårt och klarar dessutom inte att golvet rör sig. Så plan B aktiverades; cementplattorna. De fungerar bättre men är mattare i färgerna och måste impregneras ordentligt om vi ska ha dem i badrum. Kändes hopplöst en stund tills Darlingen påminde mig om att vi gjort andra estetiska val och inte alltid gått på det hållbara och slitstarka, t ex furugolvet som vi enades om efter ohyggliga diskussioner. Så nu blir det cementplattor som vi får impregnera ordentligt. Det blir snyggt. Jag är glad igen.


Det är så otroligt skönt att ha lanserat hela projektet! Jag myser. Och äter trista chokladkakor på lunchen. Tänker på hur smal jag kommer att bli. Kan man gå i ide tills smalheten infunnit sig?


Fraktade ut ca 8 kassar med böcker till mina föräldrar innan vi for på födelsedagskalas hos Rosenfamiljen. De har precis byggt pool. Jag vägrade styvnackat att ta med mig badkläder så jag behövde inte bada, men Darlingen hamnade i plurret. En massa folk på väldigt liten yta. Och en himla massa bebisar på liten yta. Babyboomen har nått våra familjer. Inalles två och en halv bebisar om man räknar lille Anderslövaren. Fast han kan gå så jag tror inte att han är bebis längre. Men Abbe och Tindra (båda 6 mån) förflyttades mellan villiga famnarna på kalasande gäster. Jag passade på att få en rejäl bebisdos. Funderade så smått på om vår framtida lill* batting kommer att vara så liten. Tror inte det.


Jag hoppade hopprep för första gången sedan jag var väldigt liten. Det gick sådär. Jag dök in i repet. Tog ett rejält skutt. Jorden skalv. Och sedan blev jag så perplex att mina fötter vägrade röra på sig. Kändes som om jag hade ett ton på mina axlar. Det kändes lite fadäsligt och jag valde att återgå till hopprepsvevande för övriga inblandade. Jag är bättre på att veva.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards