Direktlänk till inlägg 31 mars 2007

Så får man tyst på tjatiga arbetskamrater

Av Pipe Line - 31 mars 2007 17:08

Fest med jobbet igår kväll. Jag fick äntligen tyst på min, sedan 20 år tillbaka, kollega, som alltsedan jag träffade sambon ägnat sig åt drastiska spekulationer om huruvida vi ska bilda familj. När den sedvanliga kommentaren kom så tittade jag på honom och sa "men du, jag kan ju inte få barn!". Det blev precis knäpptyst. Alla kände sig förmodligen ganska besvärade utom jag. Min nöjdhet visste inga gränser när jag såg att han blev helt svarslös. Sedan satte jag i halsen och fick inte njuta mer. Freudiansk felsväljning? Men ändå! Min coolhet inför att faktiskt säga orden kändes bra. Är det så det känns att acceptera sin barnlöshet?I övrigt blev det många skratt, på tok för många cigg, diverse drinkar och smicker. Strosade förbi ett gubbgäng som var på galej. De tittade värderande på mig och sa "Hon är helt ok. Hon är nog singel". Jag blev faktiskt lite mallig... (jaja, man är patetiskt...). Det känns bra att få en tomtestämpel i rumpan där det står "OK". Även om tomtarna var ganska onyktra och på tok för gamla för att deras åsikter egentligen skulle räknas. Undrar om det stämmer att män tycker att tjejer är snyggare och snyggare ju fullare de är... Det kanske ligger något i det där med "här är 500 spänn. Sup mig snygg".... Äventyrsgolfen var ganska farsartad och vi fuskade friskt. Fast det straffade sig direkt för vissa. Som för Björn som promenerade rätt ner i en vallgrav. Det såg urbota dumt ut och föranledde kaskader av skratt. Alla fick misstänkt fina resultat så förmodligen var vi inte de enda som fuskade. Men det är lite jobbigt att inte vinna trots att man fuskat. Det är ju liksom vinsten som är vitsen med att fuska... Jag fick eskort hem av sambon kring midnatt. Resten av gänget hamnade sedermera på en gayklubb i stan. Ibland är det skönt att vara präkto.Idag har jag handlat present till Geijersgänget. I en butik på Caroli som har alldeles ljuvliga barnkläder. Jag känner mig helt sjuk när jag är där och i den stunden skulle jag kunna kidnappa vilket barn som helst bara för att klä den stackaren i svindyra kreationer. Men ack så sött. Danskt rakt igenom tror jag. Danskarna är ena fenor på det där med kläder i min smak.Sedan lämnade jag sambon i soffan och for till Åkarp för att köpa jord. Stackars sambon har blivit förkyld och jag försöker hålla mig undan. Vore typiskt mig att dra på mig värsta förkylningen till bröllopet om en vecka. Är oerhört nöjd med mig själv eftersom jag planterat om ALLA blommorna i uthuset. Åh vad jag är duktig.Stötte på en kund som också ska bygga hus i våra trakter. De hade fått avslag på 2 (TVÅ!) förhandsbesked om bygglov och hade dessutom bytt arkitekt. Då kändes det ändå ganska bra att vi har bygglovet och kommit så pass långt som vi gjort. Ikväll ska jag träffa tjejerna och det blir en riktig bebiskväll. Två nyförlösta med sina telningar och en gravid. Ska bli ganska trevligt även om jag misstänker att jag kan få en överdos av barnsnack. Hade planer på att låta bli vinet men tror att det kan behövas...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards