Alla inlägg den 29 mars 2007

Av Pipe Line - 29 mars 2007 14:46

Vi behöver en bild på Öresundsbron till hemsidan. Till min förskräckelse hörde jag en stämma - misstänkt lik min egen stämma - säga "det fixar jag". Problemet är bara att jag inte alls fixar det! 1. Jag kan inte en enda inställning på vår nya digitalkamera2. Jag har aldrig laddat över bilder från kamera till dator. 3. Jag har ingen aning om hur man framkallar "nordiskt ljus" i bildenDet värsta är nog att objektet ska vara mycket tydligt medan bakgrunden ska vara mycket otydlig. Jag har ju aldrig kunnat styra det... Tur att broeländet står still i alla fall.

Av Pipe Line - 29 mars 2007 14:31

Idag är jag inbillningsstressad. Igår var jag inbillningsbetraktad. Vet inte riktigt varför. Men obehagligt är det. Igår åkte jag X2000. På 1:a klass biljett. Då kan man surfa. Sägs det. Alla utom jag som inte vet hur man loggar in på arbetsgivarens bärbara. Jag inledde i stor stil och slängde världsvant upp datorn på lilla bordet, kopplade i sladdarna och tryckte på startknappen. Medan jag drack te och åt scones. Fick lite smör och marmelad på lilla dräkten men överlag kände jag mig rätt så bissnissaktig. Ha!10 minuter senare försökte jag diskret förpassa datorn till sin resväska eftersom jag inte ens kunnat logga in. Hoppas ingen punktmarkerade mig för då måste de ha skrattat halvt ihjäl sig åt hur min lite kaxiga min snabbt övergick en skär nyans och med en mun som ett streck. Antagligen var det ingen som såg mig. Men det kändes faktiskt så... Jag tror inte min dator är så resvan. Nästa gång ska den få åksjukepiller. Och jag ska gå inloggningskurs. Idag har vi äntligen lyckats knåpa ihop vitvarulistan. Jag har inte så mycket med den slutliga versionen att göra eftersom den stackars sambon i all hast slängde ihop den efter att fått magsura kommentarer från mig om att jag minsann får knuffa på om allting. Det är ett smärre under om han säger "JA" när vigselförrättaren frågar honom om han vill ha mig den 7 april.

Ovido - Quiz & Flashcards