Direktlänk till inlägg 27 mars 2007

Kväll...

Av Pipe Line - 27 mars 2007 20:23

... tycker att jag är rätt fräck och modern som skaffat mig en blogg. Fast jag är lite bekymrad över att inte vara anonym. Fast det känns bra att skriva dagbok. Speciellt med allt som händer runt omkring oss just nu. Har precis ätit kvällsmat efter en motionspromenad på 45 min i omgivningarna. Tycker att min rumpa gungar betänkligt och låren skaver. Hur har jag kunnat gå upp 10 kg på ett år!? Fast å andra sidan har det inte varit vilket år som helst. Blivit sambo, fått bonusson på allvar, 3 IVF-försök, köpt tomt, gått föräldrautbildning, inlett hemutredning, bestämt giftermål.Det är nog ok. Att tjocka till sig under de förutsättningarna. Eller borde det vara tvärtom? Man borde väl magra av att ha huvudet fullt? Nä, inte jag. Jag är Fröken Tvärtom.

 
 
Soley

Soley

27 mars 2007 20:48

Tänk på dina kilon som trivselvikt... Blev så glad över att hitta din blogg. För mig är du definitivt anonym, men vad gäller ditt huvudsakliga innehåll om adoption så är jag väl bekant med det. Blev "född" på Bulltofta flygplats och fick mina r i k t i g a föräldrar där i början av sjuttiotalet. Som du kanske märker kan en viss irritation skönjas i den föregående meningen. Apropå dumma kommentarer så är väl den här den mest urbota: "Vet du något om dina riktiga föräldrar?" Då brukar jag svara: "Javisst!" Naturligtvis förstår jag att frågan gäller biologiska föräldrar, men jag kan bara inte låta bli. Ska inte göra en alltför stor utläggning, utan kommer att följa den här bloggen med intresse och vill bara önska dig och din blivande make lycka till med allt!

http://soley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards