Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Ytterligare en dag

Av Pipe Line - 23 mars 2010 21:55

BVC-dam kontaktad. Råkade välja rätt bland de fyra telefonnumrena vi fick på vårdcentralen. Hamnade sålunda hos lokala BVC:s adoptionsexpert. Det enda jag egentligen fick veta var 1) Vi ska ringa och boka tid för hembesök när vi kommit hem 2) Föräldragrupper anordnas men spänner över flera BVC, mer information lämnas vid hembesök. 


Resten av dagen har jag susat omkring på stan i jakt på hyfsat svala kläder att ha i Taiwan. Tog ett tag innan jag hittade Gudrun Sjödén. Jag har numera ändrat uppfattning om nämnda Gudrun. Hon är coolare än hon låter. Köpte också skor på Ecco. Två par för säkerhets skull. Det är faktiskt också coolare än det låter. Köpte 6 par Sloggi också. Det är nog ungefär så ocoolt som det låter. 


Men någon valuta fick jag inte tag i. Trots beställning via nätet. Leveransen av taiwanesiska dollar hade nämligen inte kommit för dagen. Och en present till fostermamman hittade jag inte. Och när jag kom hem kunde Darlingen berätta att fryskillen varit på besök utan att hitta felet. Han ska komma på torsdag igen. Då blev jag så trött och sur att jag kraschade på soffan i 20 minuter medan Darlingen förevisade Nalle Puh film på sin iphone. Han har också kommit överens med min mamma om de ska ta med sig Pingu när de kommer på fredag. Pingu är bra för små barn. De faller i trans. Deras föräldrar också. Ibland tror jag att Pingu är något slags masshypnos.


Nu har jag ätit två kanelbullar (köpe), kollat på House och ägnat mig åt fotbadande. Man måste ju ha fina fötter när man ska träffa sin son för första gången. Jojo.





 
 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

23 mars 2010 22:15

Glöm inte att stryka fotbad från listan! :-)

http://kvarnlyckan.wordpress.com

 
Ingen bild

pipeline

23 mars 2010 22:44

Stackars dig när du ska ta över min lista. Du måste göra en himla massa konstiga saker innan du får åka till Taiwan...

 
Ingen bild

Nepalmamma

24 mars 2010 07:29

Det är så himla kul och befriande att läsa om alla era förberedelser efter all denna väntan - TACK!

Och fotbad - det skriver jag upp på min att-göra-lista också *fniss*

Är det inte läge att starta den officiella nedräkningen nu???

Cyber-kram

 
Ingen bild

2-barns mamma i Jonstorp

24 mars 2010 07:49

Nalle Puh och Pingu är kanon! Kan även rekommendera dig "Lilla röda traktorn" och "Byggare Bob" till små killar.
Riktigt Lycka till på er stora resa! :-)
Kram!

 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

24 mars 2010 08:03

Hm, jag tänker snarare att det blir massor av bra saker på listan som jag kan stryka med en gång.

http://kvarnlyckan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards