Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Lite braiga saker...

Av Pipe Line - 19 december 2008 22:11

... är att jag sålt vårt överblivna kakel på Blocket för en hyfsad penning (3 stycken tusenlappar). Darlingen trodde inte att det var görligt och engagerade sig därefter. Nu har han självmant tagit på sig att förpacka allt så att jag kan leverera det.


En annan bra sak är att jag kanske kan få en tjänstebil. Jag börjar på ett nytt projekt vid årsskiftet och ska resa kors och tvärs i regionen. Min bil är 10 år och inte värstans trygg. Kanske kan vi sälja min lilla bil och utöka adoptionskapitalet och samtidigt få tillgång till en ny, problemfri bil. Jag och Darlingen har kalkylerat på Audi och Golf. Jag föreslog en Mini men Darlingen la in sitt veto - han ville inte ha mig på stora farliga motorvägar i en liten osäker Mini. Jag tycker han är fjantig men blev ändå lite bedårad av hans omhuldande manlighet. Sista ordet är inte sagt... Framförallt är det inte ok:at att jag får en tjänstebil....


Darlingen har framkallat en jäääättestor bild på mig som stod på köksbordet när jag kom hem igår. Jag medger att den är bra men STOR. Jag trodde att han framkallat den för husbehov - vi ska ha en fotovägg på nära och kära i trappan. Men det visade sig att han tänkte ta med fotot till jobbet. Jag blev förfärad och smickrad i en salig blandning. En mycket udda situation. Jag kände mig tvungen att ta reda på rummets storlek innan jag gick med på att låta honom ta fotot till jobbet. Rummet är 20 kvm. Det är ganska stort. Det klarar nog att hysa en närbild på mig i A4-format. Hade rummet varit på 10 kvm hade jag minsann lagt in mitt veto och vägrat.


Jodå.


I hemlighet är jag grymt smickrad över att han VILL ha mig på sitt rum. Om inte annat kan det avskräcka en och annan sköterska från att göra potentiella framstötar. 


Nu återstår bara frågan om vilken storlek på foto jag ska ha på Darlingen i min framtida Mini.


Men allt klär ju en skönhet.

 
 
Ingen bild

Brummelisa

20 december 2008 10:01

Haha, vilka stereotypiska fördomar - kan inte en (manlig eller kvinnlig) läkare lika gärna stöta på honom som en sköterska? ;-)

Angående bilar och trafiksäkerhet så är Darlingen naturligtvis helt rätt ute. Kolla in om krocktester på Vägverkets hemsida http://www.vv.se/krocktest/ eller på www.euroncap.com. Jag vet ju att du är typen som noggrant läser på innan du tar ett beslut - låt inte detta bli ett undantag! Huvva, när man ser en film med ett krocktest med en Fiat så vill man inte åka nåt annat än pansarvagn i fortsättningen...

*KRAM*

 
Ingen bild

pipeline

20 december 2008 10:48

Eh... jo... jamen... alltså... vid närmare eftertanke har jag nu bestämt mig för att bli mer fördomsfri. Numera räknar jag också in manliga läkare och sjuksköterskor i hotbilden.

 
Ingen bild

Brummelisa

20 december 2008 16:44

Hohohooo - så nu kommer SAMTLIGA Darlingens kollegor ha ditt onda öga i nacken? :-D

 
Ingen bild

mamman

20 december 2008 23:14

Då håller vi tummarna för tjänstebil som håller i alla tester.

Apropå bild, finns det möjlighet att få hans bild tryckt på bil klädsel?

Jag menar, varför nöja sig med något som du bara ser när du har stannat bilen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards