Direktlänk till inlägg 6 december 2007

Jag gjorde en Gadd i Kenya

Av Pipe Line - 6 december 2007 18:58

I vår vänkrets har uttrycket "att göra en Gadd" myntats.


Uttrycket uppstod för flera år sedan när jag och en svägerska skulle gå på KB och lyssna på Eric Gadd. Jag berättade det för en nära vän. Eftersom hon inte gillar den typen av musik hade jag inte en tanke på att fråga henne om hon ville följa med.


Jag blev därför ganska häpen när hon - utan att hon tillfrågats om hon ville följa med - deklarerade att hon inte ville följa med.


Jag blev så häpen att jag utbrast:


"nä, du är faktiskt inte tillfrågad heller" (... trevlig tjej... )


Sedan dess betyder "att göra en Gadd" att man helt sonika bjuder in sig själv på ett socialt event eller dito. Utan att ens närvaro är önskad. 


Jag gjorde en Gadd när jag läste om Kenyas krav på adoptanterna. Tog för givet att vi skulle kunna skicka dit. Att deras krav på blivande föräldrar var något jag prompt måste hantera, förhålla mig till och ha en åsikt om. Glömde alldeles bort att jag och Darlingen bara varit gifta i 8 månader. Och Kenya kräver 3 års äktenskap.


Så vi är inte ens inbjudna. Vi behöver inte bekymra oss överhuvudtaget.


Nu känner jag mig en smula dum. Och tänker låta inlägget stå kvar som en påminnelse om att man bör vara ödmjuk i adoptionsvärlden...   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards