Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Pipe Line - 19 oktober 2007 12:41

För övrigt verkar jag vara den ende som lyssnar och tittar på flygvärdinnorna under säkerhetsdemonstrationen.


Jag lyssnar egentligen inte men jag tycker det är förfärligt oartigt att läsa tidningen(sova/prata när de anstränger sig för passagerarnas skull.


Så jag nickar lite uppmuntrande ibland och söker ögonkontakt.


Flygfolket tycker säkert att jag ser ut som en dåre. Som behöver nya vänner. Och gör vad som helst för lite mänsklig kontakt.

Av Pipe Line - 19 oktober 2007 12:38

I morse gick jag upp kl 4.30 För att flyga till Stockholm.


Det var nog därför jag skrattade högt en manlig flygvärdinna skojade till det i högtalarna under flygresan.


"Nu har vi kommit till resans höjdpunkt. Säkerhetsdemonstrationen!"


och


"Glöm inte att skynda er att sätta på mobilerna så fort vi har landat"


och


"Fäst flytvästens snören runt er eventuella midja"

Ovido - Quiz & Flashcards