Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Nya fotoalbumskrafter

Av Pipe Line - 7 november 2009 18:13

Optimismen håller sig kvar och vi har tagit itu med vårt andra fotoalbum till Knodden. Bilder är tagna - främst från  hans rum med oss lekandes med hans leksaker - och beställda. Denna gången blir det, förutom fotoalbumet, även kläder, en pratande bok, engångskamera och såpbubblor med ananaslukt (!).


När jag ändå var igång började jag fundera på nästa paket. Julklappspaketet. Har väldans sugen på att beställa en snökula med foto i från Fuji. Eller kanske ett kuddfordral. Kanske en doktorsväska, munspel, bilar, pussel..l egentligen är möjligheterna oändliga. Det är bara den egna fantasin som begränsar. Fast det är klart. Storleken och tyngden har också viss betydelse med tanke på att hela paketet ska flyga till Taiwan.


Jag har äntligen köpt en NO-skylt i form av en hund. Den ska sättas upp vid husknuten, precis under brevlådan, där förbipasserande hundar har en fäbless för att kissa och bajsa. Och en ljusstake med tomtar i ring. Jepp... julnerven har börjat spöka.


  

 
 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

7 november 2009 20:06

Har alltid tänkt att det enda som begränsar fantasin är att vi antagligen måste släpa med leksakerna hem igen i resväskorna.

Det är kul att läsa att det är kul igen att leta saker till Knodden!

http://kvarnlyckan.wordpress.com

 
Ingen bild

pipeline

7 november 2009 20:49

Precis vad Darlingen sa idag! Det är märkligt att man skickar mängder av saker till andra sidan jordklotet bara för att hämta hem dem (och en oemotståndlig liten Knodd) om några månader :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards