Direktlänk till inlägg 14 oktober 2008

Borttaget för tillfället

Av Pipe Line - 14 oktober 2008 10:03

Jag har efter lite grunnande kommit fram till att jag tillfälligtvis ska ta bort mina inlägg som berör adoptionen. Det är inte ett helt lätt beslut och har fått mig att fundera över blogg med lösenord.


Jag använder min blogg till att avlasta min hjärna från sådant som snurrar där. Eftersom det har karaktären av en dagbok har det inte varit ett lätt beslut att fatta. Vad är vitsen med en dagbok om man måste censurera sig?


Mot detta ställer jag att jag aldrig skulle kunna förlåta mig om min blogg står i vägen för vår familjebildning på något som helst vis. Det priset är jag inte beredd att betala.  


Jag kommer ge uppdateringar även fortsättningsvis men jag kommer inte skriva ner våra tankar i detalj. Det känns alltför utelämnande i nuläget.


Hela den här tankeprocessen har föranlett mig att fundera på vem som egentligen läser min blogg. Jag har omkring 60 besökare/dag men det är bara ett fåtal som har gett sig till känna. Ni får gärna presentera er:-).


  


 
 
Ingen bild

mamman

14 oktober 2008 10:38

Jag förstår dig totallt. När man utelämar sig själv så mycket om något man så högt önskar, snurrar många tankar.

Jag tror du kommer fram till något som du kommer att känna är bra till 100%.

mamman

 
Ingen bild

FM

14 oktober 2008 11:42

Själv a-mamma till en pojke från Asien. Väntar vårt andra barn under 2010. Jag är drygt 30 år, bor i mitten av Sverige. Följt din blogg och er väntan på ert kommande barn i några månader.
Det var den korta presentationen av mig, en av dina 60 läsare varje dag

Ha en trevlig dag!//FM

 
Ingen bild

Sofie

14 oktober 2008 21:36

Tänk vad vi är många, vi smygläsare...
Jag gillar ditt sätt att skriva och tittar in varje dag. Tror jag hittade hit från Soffs blogg för typ jättelänge sedan. Bor också i Skåne, är 38 år och blev mamma i maj efter alldeles för många års kämpande. Vår prins kom till efter fjärde IVF-försöket. Eftersom jag har mått väldigt dåligt fysiskt av alla försök så kommer vi att adoptera ett eventuellt syskon (psykiskt mår man ju dåligt oavsett vilket sätt man kämpar på...). Vi har gått adoptionskursen och står i BFA:s kö, men vi har inte bestämt oss för hur vi ska göra. Just nu är jag bara lycklig och njuter av att vara mamma! Hoppas du också får göra det för jag tror du kommer att bli en fin mamma!! Kämpa på!

Kramar
//Sofie

 
Lisa

Lisa

15 oktober 2008 06:55

Jag är en norrlänning som går in på din blogg så gott som dagligen :)
Jag och min man väntar vårt första barn från Bolivia!

http://langtanochvantan.blogspot.com

 
Ingen bild

basketmia

15 oktober 2008 07:41

Jag är en 30-åring tjej från Stockholm som är inne i adoptionsprocessen och kommit så långt att vi troligen blir godkända av nämnden nästa vecka.

Följer din blogg tillsammans med en del andra adoptionsbloggar.

Hälsningar Mia

 
Ingen bild

en besökare

15 oktober 2008 22:37

Hittade hit från en annan blogg, tror att det var mammans blogg. Ska inte själv adoptera, men känner folk som ska, och det är ett sätt att försöka förstå hur de känner....

 
Ingen bild

Skåning

15 oktober 2008 22:38

Har själv en härlig 2-åring från Kina och på gång med hemutredning för att adoptera en lillasyster eller lillebror. Återstår sedan att se vilket land vi kommer att skicka till och när i tiden vi kan tänkas vara framme i kön.

Du verkar hantera trubblet med utredaren på ett beundransvärt sätt! Informera dem och låt dem få en chans att läsa på lite bättre och ta reda på vad som verkligen gäller. Skulle de ändå gå emot er så stå på er och ta hjälp av adoptionsorganisationerna för att utbilda er utredare om reglerna.

Stort LYCKA TILL!

 
Ingen bild

Mimm

15 oktober 2008 23:05

Jag är mamma till två adopterade barn. Det är några år sedan nu, vi hade tur och våra adoptioner gick ganska fort.
Håller alla tummar för att er väg till barn inte ska bli så mycket längre.

 
Ingen bild

Sanna

16 oktober 2008 21:30

Är mamma till en tvåårig dotter från Kina. Läser ofta din blogg. ( Och även andra adoptionsbloggar ). Känner så väl igen dina tankar, har haft dem själv. Det är en så otroligt känsloladdad tid mellan att man bestämmt sig för att adoptera tills man håller sitt barn i famnen.
Önskar er lycka.

 
Linda

Linda

17 oktober 2008 08:15

Hej! Jag läser här lite då och då. Har ingen aning om hur jag hittade hit från början men nu har jag lagt till din blogg bland mina favoriter. Hälsningar Linda

http://lindasdagar.wordpress.com

 
Lille skutt

Lille skutt

19 oktober 2008 22:10

Lille skutt anmäler sej. :) Mamma till tvillingar på nästan nio år och till lille P, född i Thailand, hem för litet över ett år sedan. Läser från och till, glömmer ibland bort att läsa dessa bloggar som inte går att koppla till Google Readern.

Börja lösenordsskydda hellre än censurera!

http://www.lilleskutt.wordpress.com

 
Ingen bild

A-K

20 oktober 2008 15:54

Hittade hit via Appelcore's blogg. Är mamma till en tjej från Sydkorea som är 2,5 år som vi kom hem med för nio månader sedan. Har följt din blogg ända sedan vi började vänta (vår väntan började i den lååånga Kina-kön i mars 2006).

 
Ingen bild

Raggsockan

21 oktober 2008 11:37

Vet inte riktigt hur jag hittade hit men har följt med ett tag. Är mamma till ett underverk från Kina, sen 11 månader. Har precis satt i gång med en ny utredning om ett syskon till vår prins.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards